fbpx

Project eHealth faciliteiten fase 2 bij Wilhelmina Ziekenhuis Assen

Project Faciliteiten eHealth bij WZA fase twee: VIPP A2

In een eerder geplaatste klantcasus van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA) is de eerste fase van het project Faciliteiten eHealth besproken. Tijdens deze eerste fase heeft het WZA de volledige Zorportaalsuite van ChipSoft voor Patiënten en Zorgverleners in gebruik genomen. De tweede fase van het project betreft het behalen van de doelstellingen van VIPP A2. Ook hiervoor heeft Lammert de Vries, projectleider WZA, PinkRoccade Ziekenhuizen ingezet en blikt hij terug op de afgelopen maanden.

Het WZA is een algemeen ziekenhuis gelegen in Drenthe. Een van de speerpunten van het WZA is: ‘‘Onze patiënt de best mogelijke en best bij hem passende zorg bieden’’. Het behalen van de doelstellingen van VIPP A2 draagt hieraan bij.

Lammert de Vries‘‘Het WZA vindt het belangrijk dat patiënten over voldoende informatie beschikken om zelf een actieve rol te kunnen spelen bij de behandeling die zij ontvangen. Een goed geïnformeerde patiënt kan samen met de behandelaar beter beslissen over keuzes binnen het zorgtraject.’’

VIPP A2

Het doel van de tweede fase in het project is het behalen van de module VIPP A2 voor de recentelijk uitgestelde deadline van maart 2020. Tijdens de eerste fase, de implementatie van het Zorgportaal, zijn waar mogelijk doelstellingen van VIPP A2 al meegenomen. Door vanaf het begin rekening te houden met de doelstellingen kon ook na de livegang van het Zorgportaal efficiënt verder gewerkt worden aan het behalen van de module VIPP A2. Een goede inventarisatie van de bouwstenen in HiX heeft geresulteerd in een prioritering voor benodigde aanpassingen. Door deze bouwstenen eerst in te richten is het WZA volgens planning klaar voor de audit voor VIPP A2.

Lammert de Vries: “De inrichting van het portaal is in de loop van het jaar met meer functionaliteiten uitgebreid. Wij zijn blij dat we onze patiënten dit portaal aan kunnen bieden.’”

DE GOEDE ERVARINGEN UIT HET VERLEDEN HEBBEN GEMAAKT DAT WIJ OOK NU WEER ONDERSTEUNING HEBBEN GEVRAAGD BIJ PINK.’’

Lammert de Vries Wilhelmina Ziekenhuis Assen

Aanvullende dienstverlening

Naast het implementeren van de VIPP A2 doelstellingen wordt tijdens dit project kritisch gekeken waar mogelijk verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Zo is er tijdens het VIPP A2 project een  geheel nieuwe intoxicaties vragenlijst geïntroduceerd in HiX. Hiermee kan de specialist op een gestructureerde manier het gebruik van alcohol, tabak en drugs van patiënten registreren. Hier hebben zowel specialisten als patiënten profijt van. Het registreren gaat gemakkelijk en patiënten kunnen deze gegevens inzien op het Zorgportaal MijnWZA. Tevens is voor verpleegkundigen de registratie van het voedingsadvies geoptimaliseerd. Het voedingsadvies bestaat uit het dieet, consistentie en overige bijzonderheden met betrekking tot de voeding van de patiënt. Door de verbeterde registratie is het gemakkelijker voor de voedingsassistent om het advies in te zien. Tijdens het project is continu de afweging gemaakt of er voldoende tijd was om dit soort verbeteringen door te voeren.

Lammert de Vries: ‘’PinkRoccade heeft consultants met een hoog kennisniveau waar je goed mee kunt samenwerken. Bovendien hebben ze een goed netwerk waar wij volop gebruik van hebben gemaakt.’’

Een mooi resultaat

“In december krijgen we de definitieve audit van de module VIPP A2. Wij gaan ervan uit dat we dan zullen slagen en dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk.” Aldus Lammert de Vries. Dit maakt het mogelijk dat de patiënt beter inzicht heeft in zijn of haar behandeling. De patiënt is goed geïnformeerd doordat medische gegevens en digitale folders beschikbaar zijn op het portaal. Het is mogelijk voor de patiënt om via het portaal thuis vragenlijsten te beantwoorden en deze zijn direct inzichtelijk voor de arts. Bovendien kan de patiënt via het portaal makkelijk contact hebben met zijn/haar zorgverlener doormiddel van e-consult. PinkRoccade heeft met veel plezier samengewerkt met het WZA om dit mogelijk te maken en is trots op het behaalde resultaat.

Download hier beide klantcases.

Meer cases bekijken?

Klik hier voor meer ervaringen van klanten die u voor gingen.

GLIMS 9
Digitale zorg toekomstbestendige zorg CuraMare - PinkRoccade Ziekenhuizen
Klantcase Diakonessenhuis preoperatieve screening - uitgelicht

Blijf op de hoogte

Laat uw gegevens hieronder achter om u in te schrijven voor onze nieuwsbrief.

Bel mij terug

* Verplicht veld. Geen zorgen: uw gegevens zijn veilig. We sturen alleen als we informatie voor u hebben. Reken op maximaal 2 e-mails per maand.

“Ik sta voor u klaar”

Renate Steenvoorden
BU Manager Ziekenhuizen

Benieuwd naar ons? Bel gerust met Renate op 06 2732 1909
Of e-mail naar Renate.Steenvoorden@pinkzlc.nl
Liever teruggebeld worden? Vul dan ons terug-bel-formulier in

Bel mij terug

* Verplicht veld. Gegevens worden niet gedeeld met ‘derden’.

Contact

© Copyright PinkRoccade Ziekenhuizen & Laboratoria | Onderdeel van TSS | Privacy beleid