De overeenkomsten tussen EPD-beheer en LIS-beheer
21 november 2023
In vergelijking met het beheer voor HiX bieden wij ook al geruime tijd beheerdiensten voor onder andere GLIMS, het meest gebruikte laboratorium informatiesysteem in Nederland. Voor diverse LIS-en nemen wij het beheer van laboratoria over, 24×7 of 5×9. Door het beheer bij verschillende klanten over te nemen, hebben wij toegang tot een veel grotere praktijkomgeving en dus een diversiteit aan inrichtingen. Zo kunnen wij alle kennis delen en toepassen bij andere klanten. Ons vizier is veel groter.
Andere omgeving, zelfde werkzaamheden
Ondanks dat het twee verschillende systemen zijn, zijn er veel overlappingen in de beheerwerkzaamheden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de koppelingen; ADT en MFT koppelingen lopen vaak tussen HiX en GLIMS, maar ook tussen HiX en andere systemen, bijvoorbeeld het huisartsensysteem. Op het gebied van koppelingen zijn er best wat keuzes te maken over hoe je bepaalde berichten inricht en bijvoorbeeld wanneer je de berichten wilt inladen. Doordat wij de verschillende opties bij diverse applicaties en klanten zien, kunnen wij jouw organisatie goed adviseren over de inrichting van de koppelingen en de rest van de omgevingen. Ofwel, de kracht van het collectief.
Diverse diensten
Rondom het beheer van het LIS bieden wij diverse diensten, die in de meeste gevallen vergelijkbaar zijn met het beheer van HiX:
- Functioneel monitoren van de applicatie;
- 2e lijns incidentenbeheer;
- Verversingen van test- en acceptatieomgevingen;
- Bij incidenten loggings screenen op mogelijke knelpunten en de impact hiervan;
- Back-ups en loggings bewaken door proactief controles en analyses uit te voeren;
- Koppelingen ontwikkelen;
- Assisteren bij onderhoud zoals het gecontroleerd afsluiten en weer opbrengen van de applicatie.
Processen op orde
Met het uitbesteden van het beheer is het belangrijk om de processen aan beide kanten goed op orde te hebben. Meldingen en incidenten dienen op een juiste manier aangevraagd én opgepakt te worden. De meldingen en incidenten die door ons behandeld dienen te worden, kunnen telefonisch doorgegeven worden of via een selfserviceportal worden ingediend. Het volledige proces wordt bijgehouden en is inzichtelijk voor de aanvrager. De afspraken rondom de reactietijden, welke type meldingen, etc. worden vastgelegd in een servicelevel agreement (SLA), en zal periodiek besproken worden in een serviceoverleg. Op die manier houden we elkaar scherp, en zorgen we ervoor dat de processen op orde zijn én op orde blijven. Elkaar versterken is hierin key!
Technisch applicatiebeheer
Naast (functioneel) applicatiebeheer verzorgen wij ook technisch beheer van HiX en GLIMS. Dit is van belang voor een optimale performance van beide systemen. Kijk voor meer informatie rondom technisch beheer op: (Structureel en Integraal beheer – PinkRoccade Ziekenhuizen (pinkroccade-ziekenhuizen.nl) of neem direct contact op met Renate Steenvoorden | Renate.Steenvoorden@PinkRoccade.nl | 06 2732 1909.
“Ik sta voor u klaar”
Renate Steenvoorden
Managing Director
Benieuwd naar ons? Bel gerust met Renate op 06 2732 1909
Of e-mail naar Renate.Steenvoorden@pinkzlc.nl
Liever teruggebeld worden? Vul dan ons terug-bel-formulier in
* Verplicht veld. Gegevens worden niet gedeeld met ‘derden’.
Meer nieuws lezen?
Meer weten over onze dienstverlening? Hier leest u alle relevante nieuwsberichten, artikelen en ervaringen van klanten die u voor gingen.
Blijf op de hoogte
Laat uw gegevens hieronder achter om u in te schrijven voor onze nieuwsbrief.
* Verplicht veld. Geen zorgen: uw gegevens zijn veilig. We sturen alleen als we informatie voor u hebben. Reken op maximaal 2 e-mails per maand.
© Copyright PinkRoccade Ziekenhuizen & Laboratoria | Onderdeel van TSS | Privacy beleid