fbpx

Van LIS naar EPD: Onze ervaring in geïntegreerd beheer 

Van LIS naar EPD: Onze ervaring in geïntegreerd beheer

19 januari 2024

Als pioniers in het veld van LIS-beheer begrijpen we als geen ander de complexiteit van gegevensstromen en integratieprocessen die essentieel zijn voor een soepele werking van het laboratorium informatiesysteem (LIS) als het elektronisch patiëntendossier (EPD). Met trots kunnen wij onze jarenlange ervaring in LIS-beheer presenteren als een solide basis voor het effectief beheren van Elektronische Patiëntendossiers. In dit artikel duiken we samen met onze Manager Laboratoria Kevin van Mil dieper in op hoe onze expertise een naadloze overgang mogelijk maakt naar het beheren van het EPD HiX, waardoor we zorginstellingen kunnen ontzorgen. 

Modulair op maat: Goud, Zilver, en Brons

Een van de belangrijkste aspecten van onze dienstverlening is de modulaire opbouw, waarbij we verschillende niveaus van ondersteuning bieden. Dit stelt ons in staat om SLA’s op te stellen op basis van de specifieke behoeften van onze klanten. Van Goud, naar Zilver, tot Brons.  Naast deze modulaire aanpak maken wij graag extra aanpassingen mogelijk voor individuele wensen, waardoor we een samenwerking aangaan passend bij de behoeften van de klant.

Kennisopbouw en samenspraak

Het beheer is opgebouwd vanuit een ticketsysteem, waarin klanten hun vragen, problemen en storingen kunnen melden. Door voor meerdere klanten het beheer te organiseren, bouwen wij geruime kennis op wat ons helpt problemen te voorzien, maar ook snel en effectief te reageren.  

Elk kwartaal wordt de samenwerking geëvalueerd met de klant om ervoor te zorgen dat de vastgestelde doelen worden behaald. Ook vinden er verschillende structurele overleggen plaats. Waar we kijken welke tickets nog open staan, maar richten we ons vooral op de inrichting en structurele problemen die voorkomen. Door deze overleggen kunnen we direct inspelen op de behoeften op de werkvloer en een laagdrempelige en efficiënte samenwerking realiseren. 

Resultaten en toekomst

De tevredenheid van onze klanten wordt getoond in een gemiddelde score van 8,6. We beschouwen onze rol niet slechts als dienstverlener, maar als kennispartner welke meedenkt in de meest optimale vorm van beheer van het systeem. Onze 24/7 dienstverlening wordt gezien als een samenwerking, waarbij we niet alleen ontzorgen maar ook waarde toevoegen aan het labproces. 

Nu is het tijd om deze kennis en ervaring verder uit te breiden binnen de zorg. Onze nieuwe dienst genaamd: Structureel en Integraal Beheer  zal de zorgverleners verder ontzorgen op het gebied van EPD-beheer, zowel functioneel als technisch.  Wederom zal onze modulaire aanpak, actieve kennisopbouw, en nauwe samenwerking met klanten ons in staat stellen om niet alleen problemen op te lossen, maar ze tijdig te signaleren en te voorkomen. Met een focus op prettige communicatie en flexibiliteit zijn we een betrouwbare partner voor ziekenhuizen  

Een blik op het beheren van een LIS

Complexiteit, verantwoordelijkheid en optimalisatie. Een greep uit een dag van het beheren van een LIS.
Marina Brand (consultant) neemt je mee in haar werk als beheerder. 

”Mijn dag begint met een overdracht van de vorige dag en de bereikbaarheidsdienst om op de hoogte te blijven van beheer gerelateerde gebeurtenissen. Daarna controleer ik de succesvolle afronding van nachtelijke back-ups van klantomgevingen. In de ochtend bereid ik me voor op de geplande vernieuwing van de acceptatieomgeving van een klant door afspraken en documentatie door te nemen.

Elke beheerdag is anders, met veel afwisseling in meldingen, taken, afspraken en klantcontact. Gedurende de dag ben ik actief op het ticketsysteem en de mail, en ben ik telefonisch bereikbaar voor vragen of incidenten. Tijdens mijn voorbereiding word ik gebeld door een klant met een melding die we dankzij korte lijnen snel hebben kunnen oplossen. ’s Middags duik ik in de technisch ingewikkeldere meldingen en voer ik optimalisaties uit voor ons beheer. Op de valreep van de dag ontvang ik een urgente melding, waarvoor ik samen met mijn collega van de bereikbaarheidsdienst iets langer blijf om het incident op te lossen. Samenwerken leidt tot betere resultaten! ”

Benieuwd naar onze dienstverlening?

Als partner in beheer bieden wij volledige HiX-ontzorging, maar ook de flexibiliteit om onze beheervorm aan te passen op de behoefte van jouw zorginstelling. Benieuwd naar de mogelijkheden? Lees er hier alles over: (Structureel en Integraal beheer – PinkRoccade Ziekenhuizen (pinkroccade-ziekenhuizen.nl) of neem direct contact op met Renate Steenvoorden | Renate.Steenvoorden@PinkRoccade.nl | 06 2732 1909. 

“Ik sta voor u klaar”

Renate Steenvoorden
BU Manager Ziekenhuizen

Benieuwd naar ons? Bel gerust met Renate op 06 2732 1909
Of e-mail naar Renate.Steenvoorden@pinkzlc.nl
Liever teruggebeld worden? Vul dan ons terug-bel-formulier in

Bel mij terug

* Verplicht veld. Gegevens worden niet gedeeld met ‘derden’.

Meer nieuws lezen?

Meer weten over onze dienstverlening? Hier leest u alle relevante nieuwsberichten, artikelen en ervaringen van klanten die u voor gingen.

Blijf op de hoogte

Laat uw gegevens hieronder achter om u in te schrijven voor onze nieuwsbrief.

Nieuwsbrief

* Verplicht veld. Geen zorgen: uw gegevens zijn veilig. We sturen alleen als we informatie voor u hebben. Reken op maximaal 2 e-mails per maand.

Contact

© Copyright PinkRoccade Ziekenhuizen & Laboratoria | Onderdeel van TSS | Privacy beleid